News Briefs TV, movie and music news

Tag: Lawsuits (71-80 of 537)

Court rules against Marilyn Monroe estate

A federal appeals court ruled Thursday that Marilyn Monroe’s estate is powerless to stop a California company from selling her images without its permission. The 9th U.S. Circuit Court of Appeals in San Francisco ruled that The Milton Greene Archives can continue to sell iconic images of the actress without paying her estate for publicity rights. The ruling hinged on Monroe’s legal residency. She owned a home in California and an apartment in New York when she died in Los Angeles in 1962.

Her estate at the time claimed Monroe was a New York resident to avoid paying California inheritance taxes. The court ruled that her estate can’t now claim Monroe was a California resident to take advantage of a state law granting posthumous rights of publicity to the famous. READ FULL STORY

Julie Taymor and 'Spider-Man' producers reach tentative settlement

Like in any great theater production, the conflict between director Julie Taymor and the producers of the Broadway production of Spider-Man peaked in intensity just before the resolution. A tentative deal settling a dispute over her role in the musical was disclosed in a document filed Thursday in U.S. District Court in Manhattan. It said the case could be reopened within two months if the agreement breaks down. Settlement terms were not released.

Dale Cendali, lead attorney for the producers, said she could not comment on the agreement in principle, except to confirm that it was reached Thursday. READ FULL STORY

Bill O'Reilly and Greta Van Susteren sued for defamation

Fox News hosts Bill O’Reilly and Greta Van Susteren are being sued for defamation by Aviva Nash, who claims that her company, Drum Cafe LLC, was slandered “willfully, intentionally recklessly, and maliciously” by both cable talking heads. According to its website, Drum Cafe is “one the world’s leading Team Building and Corporate Events Companies.”

As the lawsuit, published by E! Online, explains, On the Record with Greta Van Susteren featured a segment about Drum Cafe in its July 19 episode. Without mentioning it by name, Van Susteren called the group’s appearance at a Washington conference held by the General Services Administration “insane,” noting that the event included “$21,000 worth of drumsticks.” Five days later, The O’Reilly Factor played a clip of Nash and Drum Cafe at a GSA event in Vegas before the host decried the group’s work as a “con.”

Nash says that Drum Cafe has lost business as a result of O’Reilly and Van Susteren’s remarks.

A Fox rep says that since the network has not yet been served with a lawsuit, there is nothing on which to comment.

UPDATE: Van Susteren has posted a response to Nash’s suit on her website, calling it “frivolous” and “absurd.” Van Susteren also reiterates that neither she nor Fox has been served by the lawsuit.

Dr. Drew recommended antidepressant after receiving $275,000 from its maker

During a radio program in 1999, Dr. Drew Pinsky spoke on-air about the wonders of GlaxoSmithKline PLC’s antidepressant Wellbutrin, recommending it to viewers. What he didn’t disclosed to audiences was that two months before the program aired, Dr. Pinsky was paid the second of two payments from Glaxo totaling $275,000 for “services for Wellbutrin,” according to the Wall Street Journal.

Dr. Pinsky hosted the long-running radio call-in show Loveline. More recently, he was the host of Vh1′s Celebrity Rehab with Dr. Drew, and he currently hosts the HLN program Dr. Drew. Pinsky’s deal is being disclosed now after the U.S. Justice Department announced a $3 billion criminal and civil settlement with Glaxo over illegal drug marketing and other matters.

EW received the following email statement from Pinsky’s rep:

“In the late 90s I was hired to participate in a 2 year initiative discussing intimacy and depression which was funded by an educational grant by Glaxo Wellcome. Services for the non branded campaign included town hall meetings, writings and multi media activities in conjunction with the patient advocacy group the National Depressive and Manic Depressive Association (NDMDA).  My comments were consistent with my clinical experience.”

Read more:
VH1′s controversial ‘Celebrity Rehab’ benched (for now…) 
‘Octomom’ claims she was drugged
Jeff Conaway’s death ruled accidental, autopsy reveals

Rihanna sues, claims accountants cost her tens of millions

Rihanna sued her former accountants Thursday, blaming them for tens of millions of dollars in losses, shoddy bookkeeping, a failure to recommend she trim expenses when a 2009 tour was losing money and an ongoing audit by the Internal Revenue Service. The lawsuit in federal court in Manhattan sought unspecified damages against New York-based Berdon LLP and two accountants. A Berdon spokeswoman said the company had no immediate comment.

The singer, suing under her real name, Robyn Fenty, alleged through her attorneys that the defendants drained tens of millions of dollars from revenues while she launched four national and international tours over a five-year period. READ FULL STORY

John Travolta sued for assault and battery

Fabian Zanzi, who worked on a Royal Caribbean cruise line, is suing John Travolta for assault and battery, claiming Travolta exposed himself during a neck massage and then embraced him, according to court papers obtained by EW.

The court papers also say Travolta then offered Zanzi $12,000 to be quiet about the encounter.  Zanzi reported the incident to his supervisor and was later fired. Zanzi is seeking unspecified general, consequential and punitive damages as well as court costs.

READ FULL STORY

John Travolta, lawyer Marty Singer sued for libel

John Travolta and his lawyer, Marty Singer, were sued today for trade libel by Robert Randolph, the author of a recent book about the actor, according to The Hollywood Reporter.

The lawsuit follows earlier accusations against the actor of sexual battery. Randolph’s book, You’ll Never Spa in This Town Again, details Travolta’s alleged sexual encounters with other men in bath houses. Randolph also participated in a Gawker.com article about the actor titled “The Secret Sex Life of John Travolta” in 2010.

Shortly after that story was published, Singer wrote a letter to Gawker, calling Randolph’s claims “blatant defamatory lies.” Randolph’s suit states that since the letter has been widely circulated around the Internet, Singer has led the public to believe he is an unreliable source and has, as a result, discouraged people from buying his book.

When reached for comment, Singer released this statement: “This is a ridiculous lawsuit. It is based on our letter which was completely privileged under the law. We intend to sue the attorneys for malicious prosecution after the court promptly dismisses this baseless lawsuit.”

Travolta’s reps also released a statement: READ FULL STORY

WikiLeaks founder Julian Assange seeks asylum in Ecuador

British police stood poised Wednesday to arrest WikiLeaks founder Julian Assange should he step out of Ecuador’s London embassy — but authorities conceded he is beyond their grasp as long as he stays inside. Assange says he is seeking political asylum at the South American nation’s diplomatic mission.

Police said that he had violated the terms of his bail, which include an overnight curfew, and “is now subject to arrest.” Police officers were stationed outside the Edwardian apartment block in the tony Knightsbridge district that houses the embassy, along with small group of pro-Assange protesters waving “Free Assange” placards. READ FULL STORY

Bravo sued for 'Top Chef' online recipe database

Bravo is being sued for posting Top Chef recipes on their website. But it’s not the recipes, per se, that is at the heart of a lawsuit filed in an East Texas federal court against the cable network. Instead, DietGoal Innovations believes that the way the recipes are presented online violates their technology patent, a “Method and System for Computerized Visual Behavior Analysis, Training, and Planning.” The company claims that Bravo’s use of picture menus and online user interface on their Recipe Finder website infringes on their copyright and has cost them damages.

Bravo declined to comment on the lawsuit.

Report: 'Crouching Tiger' actress Zhang Ziyi files defamation lawsuit

Crouching Tiger, Hidden Dragon star Zhang Ziyi has filed lawsuits in Hong Kong and the U.S. after two media outlets reported that the actress received 700 million yuan ($110 million) to have sex with high-ranking Chinese government leaders, according to a Bloomberg report.

Zhang is suing Apple Daily Ltd. and Next Magazine Publishing Ltd. for defamation after the outlets ran stories in May that alleged that she was paid to have sex with suspended Politburo member Bo Xilai and “unnamed high government officials” over a 10 year period. The actress reportedly suffered “immense grievance and distress” over the publications’ allegations and is currently seeking unspecified libel damages and an injunction to prevent re-publication of the articles.

The suit also denies than Zhang was barred from leaving China and questioned as part of the government’s investigation into Bo, who was suspended from the Politburo following his alleged involvement in a murder case.

Read more:
Zhang Ziyi to star in Wayne Wang’s ‘Snow Flower’
All About ‘Crouching Tiger, Hidden Dragon’
Michelle Yeoh and Zhang Ziyi kick butt in ‘Crouching Tiger…’

Latest Videos

Advertisement

From Our Partners

TV Recaps

Powered by WordPress.com VIP